יום שלישי, 12 באפריל 2011

חשיבות של קידום אתרים

לא במקרה מכונה רשת האינטרנט 'אוטוסטראדת המידע'. עם אחוזי חדירה הולכים וגדלים ברחבי העולם ומספר משתמשים שחצה זה מכבר את קו ה-2 מיליארד האינטרנט הוא אורגניזם מתפתח כל הזמן בו נערמת כמו בלתי נתפסת של מידע.

בעבר, הדרך לתעות באוקיאנוס המידע הזה הייתה מסובכת ולא ידידותית, אך מאז מהפיכת הדור החדש של מנועי החיפוש בתחילת העשור הקודם משמשים אלה ככלי העיקרי בו מוצאים מאסות עצומות של אנשים את מבוקשם ברשת. קידום אתרים במנועי חיפוש, כאשר מבוצע נכון, הוא דרך מתוחכמת ויעילה להשיג הכרה לאתר ולעסק, למידע או לשירות שהוא מציע.

למעשה, קידום אתרים כיום הוא הכרח של ממש לאתרים ולעסקים המבקשים לעצמם הכרה. מדובר בתורה של ממש הנחקרת ונלמדת באופן שוטף ומתפתחת תמידית שכן מנועי החיפוש מתפתחים גם הם כל העת ורוכשים לעצמם כלים נוספים למען מטרתם המוצהרת לספק מידע אובייקטיבי ונקי מהטיות.

קידום אתרים אפקטיבי
מנועי החיפוש המודרניים הם אלגוריתמים רבי עוצמה המתוחזקים ע"י צי מהנדסים עם גב של חברות-ענק. מטרתם המוצהרת היא מתן שירות יעיל ואפקטיבי לגולש הפונה אליהם לעזרה ולהוות עבורו מצפן בתוך סבך המידע האינסופי של הרשת. קידום אתרים אפקטיבי הוא כזה המבין ומכבד את כוחם של מנועי החיפוש ואת המטרה שלשמה הוקמו.

כאשר נעשה נכון, מדובר בכלי רב עוצמה המסוגל לעשות פלאים לתעבורה באתר וחשוב מכך- לאיכות הגולשים המגיעים אליו. בניגוד לאמצעי פרסום מסורתיים קידום אתרים הינו אמצעי שאת יעילותו ניתן למדוד בקלות ובשקיפות אם ע"י מעקב אחר תעבורת הגולשים באתר ומקורותיה ואם ע"י הקלדה פשוטה של מילות חיפוש רלוונטיות במנוע חיפוש. עבור עסקים קטנים עם תקציב פרסום מוגבל ומוכוון מטרה מדובר ביתרון קריטי.

יכולתו של העסק לנטר את הסכומים אותם הוא מקצה לפרסום ולכלכל את צעדיו מבחינת ההכנסות שהפרסום הזה יוצר בדיוק מרבי מאפשרת לו להגדיל משמעותית את השורה התחתונה שכן כסף שבעבר היה מבוזבז על ניסוי ותהיה מהם סובל גם הפרסום המסורתי המוצלח ביותר מנוצל בצורה יעילה ואפקטיבית הנושאת תוצאות ברורות באופן מהיר מאי-פעם.

יתרונותיו המובנים של קידום אתרים הפכו אותו לענף הפרסום הצומח בקצב ובעוצה הגדולים ביותר בעולם כיום כאשר הוא מנכס לו מפרסמים ותיקים וגדולים המפנים אליו תקציבים מהפרסום המסורתי לצד מפרסמים קטנים וממוקדי מטרה שהפרסום במדיה יקר מדי עבורם ולא אפקטיבי.

קידום אתרים נכון
רק יצירת תוכן איכותי, המציב את הגולש במרכז ואינו מתפשר על קיצורי דרך שעשויים לשאת תוצאות בטווח הקצר אך גם להיות הרסניים בטווח הארוך יכולה להיות קידום אתרים מוצלח ונכון.

יש גם צד אחר למטבע, כאשר הוא נעשה בצורה חובבנית יכול הדבר להוות מכה ניצחת לסיכויי קידומו של האתר, לנזק בלתי הפיך של ממש שעלול להתבטא גם באובדן הכנסות מהותי.