יום חמישי, 28 באפריל 2011

קידום אתרים בחו"ל

עידן מנועי החיפוש שהגיע לשיאו בשנים האחרונות פותח הזדמנות נהדרת בפני עסקים רבים. האינטרנט הופך לשחקן המרכזי בתחומים כלכליים רבים ומאפשר את הקמתם ותפעול של עסקים רבים שבעבר לא היו יכולים להיות קיימים או שהצריכו משאבים גדולים לאין שיעור מהמשאבים הנדרשים להקמתם כיום.

בעוד שבשוק המקומי יתרונותיו קידום האתרים ברורים- היכולת להגדיל מאוד את נראות העסק בפני טווח רחב של לקוחות הפונים קודם כל לרשת בבואם לחפש אחר שירותים ומוצרים רבים, האינטרנט פותח בפני עסקים רבים גם את השוק העולמי. אתרים המעניקים שירותים שאינם מתבססים על מיקום הלקוח כגון תרגום, שירותי ענן ועוד יכולים להפיק תועלת רבה מהפניית מאמצים אל עבר קידום אתרים בחו"ל.

אם בעבר, המעבר לפעילות בחו"ל היה נחלתן של חברות מבוססות וגדולות בלבד וכלל הצבת עובדים ביעדים מחוץ למדינה, פתיחת נציגות במקום, תשלומי אגרות ומיסים ומאמצים ביורוקרטיים נרחבים, כיום מדובר באופרציה פשוטה בהרבה לאתרי אינטרנט רבים הכוללת בעיקר ביסוסה של פעילות קידום יעילה המכוונת נכון אל עבר מדינות זרות.

ייחוד קידום אתרים בחו"ל

לפעילות קידום בחו"ל ישנו יתרון בסיסי אחד שלא ניתן לפסוח עליו או להתעלם ממנו- מדובר באופרציה שאם נעשית נכון תגדיל בשיעורים אסטרונומיים לעיתים את תנועת הגולשים לאתר ותאפשר לו לפרוץ את גבולותיו של השוק המקומי שהוא לעיתים רווי, קטן מדי ולא משוכלל מספיק.
פעילות קידום אתרים בחו"ל עשויה להיות לעיתים יקרה יותר מפעילות קידום מקומית.

יש לכך מספר סיבות: ראשית, פעילות קידום המתבצעת באנגלית או בשפות נפוצות אחרות נתקלת לרוב בתחרות מוגברת יותר בקרב על מילות החיפוש הנפוצות ועל היכולת להכניס אתרים לעמוד הראשון בגוגל בצורה אורגנית. מדובר בקרב קשה מאוד שהפרס בסופו גדול: פוטנציאל אינסופי של מאות מיליוני גולשים מול פוטנציאל של מיליונים בודדים בשוק המקומי.

התחרות המוגברת מחייבת מאמצים נרחבים מאוד של החברה המקדמת כולל הפעלת צוותי מחקר בשווקים רלוונטיים ובחינה מדוקדקת של מילות בחיפוש האיכותיות המספקות תשואה גבוהה על ההשקעה בכל שוק ושוק ובכל מדינה ומדינה.

למעשה, יכול להיות שוני רב באיכותן של מילות החיפוש השונות בשווקים שונים אף בכאלה בהם הלקוחות דוברים כולם את השפה האנגלית. חברת קידום מקצועית תפעל למחקר איכותי בשווקים המיועדים כדי להבטיח החזר גבוה על המאמצים וההשקעה והגדה מאסיבית של התנועה לאתרו של הלקוח.

דגשים בתחום קידום אתרים בחו"ל

תחום קידום האתרים בכלל, ובחו"ל בפרט, הינו תחום דינאמי מאוד המשתנה ומתפתח כל הזמן. כדי להבטיח את התוצאות הגבוהות ביותר ולהשגת קידום בר קיימא המחזיק לאורך זמן בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים כדאי להקפיד לעבוד רק עם חברות קידום מבוססות בעלות רקורד מוכח של עשייה למען הלקוחות, חברות הנמצאות בתחום על מנת להישאר ורואות בו אתגר אינטלקטואלי ומקצועי אמיתי.